נוירופידבק וניהול נדודי שינה

הניאורופידבק, להלחם בנדודי שינה

אם אתה או בן זוגך נלחמים בלילות ללא שינה, כנראה אתם מחפשים טיפול יעיל נגד האינסומניה.

האינסומניה היא הפרעה של שינה שגורמת לקושי בהירדמות או בהישארות ישן ככל שנדרש.

לעיתים רבות האינסומניה היא תוצאה של דיכאון, כישלון, מתח ובכך חרדה, מיגרנות, כאבים גופניים וזה יכול להוביל אפילו למחלה ולקריסת קריירה מקצועית וליחסים חברתיים.

טיפולים רגילים באינסומניה לעיתים רק מכסים את הבעיה ולא מטפלים באופן מוחלט במערכת העצבים, ולכן בגרם להפרעות שינה.

הנוירופידבק יכול להיות פתרון אלטרנטיבי וקיימאי ללילות הלבנים על ידי רגולציה של המתח והפרעות השינה במקורם: גלי המוח והמערכת העצבים.

כאשר יש נטייה להתרסקות או קיפאון, מצב זה מפר או מבלבל את גלי המוח של האדם.

הנוירופידבק מעודד את המוח ברמה מיקרוסקופית, יוצר תנודה זמנית בפעילות המוח. זה מאפשר למוח להעמיק חריצים נוירונלים חדשים ולהתארגן מחדש, ובכך לשחרר את עצמו מהתבניות הקפואות והחסומות.

אם אתם עוקבים אחר טיפול התנהגותי במהלך ההתמודדות שלכם עם הנוירופידבק, ייתכן ותרגישו שאתם מצליחים להתקדם ולהשיב את האיזון שלכם בצורה מהירה יותר.
הניורופידבק יכול לעזור לפרעות שינה בילדים, פרעת דיכאון של השלב המתקדם של השינה, הפסדת שינה, עייפות, הפרעות במעגל הביולוגי (שעון הגוף האנושי), אינסומניה מהרגע של הרדמה, אינסומניה וחרדה, אינסומניה ודיכאון, והתאוששות מהתרסקות זמן.

סיבות והשפעות של אינסומניה

חוקרים הוכיחו כי אנשים שסובלים מאינסומניה יש עשרה פעמים יותר סיכוי לפתח דיכאון נוירולוגי אמיתי.

דיכאון יכול להתרחש רק לאחר אינסומניה ממושכת.

לעיתים, אינסומניה ודיכאון אינם מתרחקים אחד מהשני כיוון שהאחת קוראת לשנייה.

אנשים דיכאוניים יכולים לסבול מסדרה של תסמינים של אינסומניה, כולל קושי להירדם (אינסומניה בתחילת השינה), קושי להישאר ישנים (אינסומניה בתחזוקת השינה), שינה לא משיבה ועייפות יומית המובילה לעצבים, החסרון בריכוז, חסרון הרמוניה ואז אנו נכנסים למעגל רע.

הניורופידבק, לעיתים קרובות עוזר ללקוחות להתאושש מהדיכאון.

חוסר בשינה יכול להגביר את הסיכון לפרעות חרדה ואינסומניה יכולה גם להחמיר את תסמיני החרדה.

אינסומניה בנעורים

מחקר אמריקאי שנערך ב-2006 בין נעורים גילה כי מתוך אלה שהרגישו עצובים ודיכאוניים, 73% דיווחו שאינם ישנים היטב בלילה.

כעס, דאגה, עצבות, הפרעות דו-קוטביות וטראומות הן סיבות נפוצות נוספות לאינסומניה רגשית ופסיכולוגית.

הניורופידבק פועל ישירות על גלי המוח.

טיפול נוסחי באינסומניה

הטיפול הנוסחי באינסומניה לעיתים נערך דרך טיפול פרמקולוגי (תרופתי).

טיפולים טבעיים להלחם בנדודי שינה

הניורופידבק יכול להתווסף לרשימת הפתרונות החלופיים לניהול האינסומניה מאחר והניורופידבק אינו פולשני וטבעי. אף שתרגילי הרגיעה יכולים להיות שימושיים, הייחודיות של הניורופידבק היא בהתאמה המדויקת של גלי המוח שלך באותו רגע המדויק. ההתאמה הזו שננהלת על ידי התוכנה מונעת ממך ניסויים, טעויות ומאמצים מיותרים. התוכנה שלנו לניורופידבק, Neuroptimal®, קוראת את התדר הייחודי של גלי המוח שלך לעילוי האלפית ומתאימה אות מיקרו חלש מאוד שנשלח ישירות למוח שלך.

הניורופידבק מאוד יעיל ביחס לשיטות אחרות של הרגעה כללית בשל ההתאמה המדויקת הזו, המשתנה כל אלפית שנייה. מרוב שלא לישון בלילות המוח של אנשים הסובלים מאינסומניה רוכש יציבות פונקציונלית. (או קפוא או נוטה להתרקם) המצב הקפוא הזה מפר או מפרק את גלי המוח של הפרט.

הניורופידבק מעורר את המוח ברמה המיקרו, יוצר התנהלות זמנית של הפעילות המוחית.

את התיאור הזה ניתן להשוות לאתחול מחשב שנתקע. גלי המוח הבריאים והפונקציונליים הם גמישים ועמידים. כאשר יש תנודה קטנה, הם חוזרים אוטומטית לתכניותיהם הבריאות.

עזרה מניורופידבק נגד אינסומניה

הניורופידבק מאתחל את המתח ואת הפרעות השינה מהמקור: גלי המוח והמערכת העצבים.

הטיפולים הנוסחיים של אינסומניה רק מסתירים את הבעיה ואינם הולכים רחוק מספיק כדי לשנות את המערכת העצבים.

הניורופידבק, בזכות הקטעים המיקרו, מעורר את המוח, דבר שיכול לאיזון את כימיה המוח באופן טבעי ואורגני. המעברים נמשכים 33 דקות והלקוח נשאר פסיבי, יושב ומרגיע בכיסא נוח ולעיתים אף נרדם במהלך ההפגנה.

במקרה של אינסומניה “קלה”, התוצאות החיוביות מתרגשות מההתחלה.

זה לא נדיר שלקוח ירגיש תחושה של קלות והרגעה כבר בהפגנה הראשונה.

אף על פי שהאפקט הזה הוא זמני, המעברים הבאים מעודדים את המוח לפתח ולגשת אל הדרכים החדשות שהוא גילה עד שהן הופכות להיות “קבועות”. המוח מגדיר מחדש באופן לא מודע תכניות חשיבה חדשות.

היוון שהמעברים אינם מתמשכים יותר מכ-30 דקות ובדרך כלל מתבצעים פעם אחת לשבועיים, ניתן לראות שיפור די מהיר, במיוחד אם משווים אותו לתרופה ו/או פסיכותרפיה שיכולה להימשך חודשים או שנים.

אם אתה עוקב אחר טיפול התנהגותי באותו הזמן של הפגנות הניורופידבק שלך, ייתכן שתראה שאתה מצליח להתקדם ולהתאזן במהירות רבה יותר.